tisdag 29 september 2009

Om jag skall bedöma servicen jag har fått idag så har den varit bra, men jag är ur form så allt har känts mycket jobbigt. I fredags slutade min mobil att fungera, det är via mobilen som jag kommer ut på internet, och mobilen hade låst sig och ”sa” att den ville att jag skulle koppla telefonen till datorn och vara ute på internet så den kunde avsluta uppdateringen - japp, ni anar mitt problem.


Jag försökte stänga av mobilen, jag jag lät den ladda ur, sedan ladda den igen, men den var låst, ingenvart kom jag, jag började känna mig matt.


Vilande i att jag kunde gå till Telenor på måndag och be dem om hjälp lät jag mobilen vara.


Måndag, ringde först Telenor eftersom jag är otålig, de gav mig ett tips att hålla nere på/av knappen och ”hem” knappen samtidigt i 15 sek, jag höll andan, den startade om, j****val skit!!!! Samma bild kommer upp igen, jag säger till att jag går ner till affären med mobilen.


Jag springer ner klockan 10:00, vi kopplar in mobilen till deras dator och internet, den säger att det är 78 min kvar som den måste ladda ner ny programvara. Jag bestämmer mig för att lämna mobilen hos Telenor och komma och hämta den vid lunch, ”två timmar” tänker jag, ”det borde räcka”. 


Jag kommer ner vid lunch, väntar på min tur, får min mobil, går där i från med bestämda steg - nu får det vara nog - jag gick till Macforum, för mobilen var fortfarande på samma bild, fortfarande låst.


När det blir min tur efter att jag väntat i fem minuter, så säger tjejen att om jag kunde komma tillbaka efter klockan 13.00 så kommer det en kille som är duktig på mobilen, det var ca 30 min tills dess - så jag vandrade runt lite.


Åter till Macforum, jag får vänta 15 min, min tur och han säger att mobilen måste nollställas, då förlorar jag allt, men den fungerar igen - han fick göra precis vad han ville så länge jag fick en fungerande mobil tillbaka. Han sa att det kan ta en stund, så jag satte mig och väntade.


Efter 15 min var det klart, ”om du skriver in din pin kod så behöver jag bara slutföra det på internet!”, FAN, jag har inte pin koden i huvudet eller med mig!!! ”Det borde Telenor kunna hjälpa dig med”.


Jag går tillbaka till Telenor, kö, jag fick stå och vänta i 15 min, alla skulle prata och jämföra abonnemang, vilket passade bäst, vilken telefon etc. Jag var sen, min lunch över för 30 min sedan, jag svettades och var knallröd i ansiktet, när det väl blev min tur skulle jag försöka förklara vad jag behövde hjälp med så sakligt som möjligt. Jag är säker på att jag pratade i 180 knyck.


Hon kunde givetvis inte ge mig min pin kod eftersom endast jag vet den, de hade puk koden, så jag fick slå fel tre gånger och sedan slog vi in puk koden, fick henne sedan att hjälpa mig att koppla upp den till internet - pling - den var återställd!


Jag kom tillbaka till jobbet klockan 13.45, det hade tagit mig ca 55 min att ordna detta, kanske inte låter så länge, jag gick snabbt från ena sidan av Nordstan till den andra ca fem gånger. Jag var varm, trött, irriterad och helgens frustrationer och irritation över att de som skulle hjälpa mig först trott att jag inte fatta något.


Jag satte på fläkten, två minuter, sedan möte för att ordna upp telefonen, sedan satte jag mig i relativ lugn och ro på mitt rum, men jag kände mig fortfarande uppjagad.


Irriterad på mina kära arbetskamrater, de satt och prata, skicka och tog emot sms under tiden jag försökte starta mötet, jag snäste sedan till fast jag inte menade det.


Är fortfarande uppe i varv, varm, svettig och känner mig lite som jag gjorde när jag kom tillbaka efter lunch, att jag vill sätta mig ner och gråta. En till motgång och jag brister.


I morgon är det dags för terapi - tur det!


Inga kommentarer: