lördag 18 juli 2009

Lördag

Det har regnat hela dagen, inte gjort mig något, det har varit gott att bara vara, gick ner till Maria Livs och hämtade några paket som kommit dit, ”Här kommer den snälla tjejen” sa han som har affären, han gjorde mig jätte glad. Samma bemötande fick jag av ägaren till Gatuköket här nere. Så lätt att få mig på fall, men det påminner mig alltid om hur glad jag är att jag bor där jag bor i Göteborg.


Plockade lite rosor på vägen ner, kommer nu i håg att de fortfarande ligger kvar i min jacka, se om jag kan rädda dem.


Under tiden jag satt och lyssnade på ”Sommar” som idag hölls med Kristian Luuk, målade jag en tavla, det häll regnade ute och åskan gick förbi, Tor var på besök. Jag kände ett härligt lugn, töserna sov och det var rofyllt. Underbart, härligt.


Blev alldeles varm i hjärtat när Kristian sa att han älskar sin Carina Berg så mycket, det gör jag med, härligt att veta att ni har varandra och jag hoppas också att ni är tillsammans när ni är gammal och galna - hoppas jag också får vara med i slagsmålet på bussen den dagen i framtiden när vi till ålderdomen hör!


Jag har njutit av min dag, berömt mig själv för att jag ÄNTLIGEN gått upp på vinden med de saker som jag inte tog med förra gången av ren glömska och som har stått nästan framför yttre dörren så jag skall komma i håg att gå upp med det. Men jag har lyckats med att gå över det utan att skänka det mer än en flyktig tanke - nu är det dock löst! Annars har jag mer eller mindre bara varit, vilket passade mig underbart en dag som idag.


Lade mig och vilade ett tag runt 17.00 då jag hade en huvudvärk som bet mig över ögon bryna hela tiden, tänkte att jag kunde lura bort den med ett stort glas underbart kallt vatten och lite ”shut eye” det gick så där, men det känns i alla fall bättre.


Nu skall jag gå och lägga mig igen, fortsätta läsa om ”Harry Potter” den sista boken i serien, skall se den 6:e filmen under veckan har jag bestämt mig för, och sedan skall jag sova, glida bort och hoppas på positivare drömmar i natt. Klart mina drömmar sist var positiva i sin desperation och överlevnad.


God Natt


Inga kommentarer: