torsdag 2 juli 2009

Värmen och jag el."Tacka Gud för fläkten"


Det är nästan 30 grader plus i min lägenhet, solen ligger på vid sovrummet på morgonen så jag har vaknat runt fem de senaste dagarna, i morse kunde jag inte somna om så jag låg och filosoferade, försökte somna, men gav upp. Det har nog med värmen att göra.

Balkongdörren har stått öppen hela dagen nästan, fönstret i vardagsrummet är öppet lite så väl även i köket, förhoppningen är att skapa ett drag, men det blir inte mycket med det. När det gäller vädret har jag insett för länge sedan att jag kan INGET göra åt det, det blir som det blir, men i dag, för första gången i mitt liv gick jag in på väder.nu för att se hur det ser ut för resten av veckan.

Vid tre i eftermiddags hörde jag ett litet muller, som av åska så jag blev väldigt glad, men det blev inget av det, himlen fortsatte att vara blå, lite moln men inget i någon annan färg än vitt! Det blir som det blir – även fast det ser lockande ut med lite regn i slutet av helgen – för även den mest värme älskande individen skulle väll uppskatta ett omslag, om så bara för ett par dagar!?

Åkte in till stan och uträttade ett par ärenden i morse, skicka lite tradera paket och lämnade tillbaka två toppar till Indiska, försökte verkligen få in hela mig i en av tunikorna som var så fin, men oavsett vad jag gjorde gick det inte – jag gav mig, vek ihop den vackra gröna tunikan och började min resa in till stan.

Det är Partille Cup för ögonblicket så det är mycket unga människor överallt, och ledare, undrade först vad alla ungdomar gjorde inne i stan en sådan här dag, skall man inte ligga i havet?! Hm, jag gjorde ju inte det, men jag har ingen önskan att skrämma mina medmänniskor med min vita, vita val kropp, för det skulle jag se ut som, en strandad vit val.

Så efter mina ärenden drog jag in ett djupt andetag och satte mig på spårvagnen hem, varmt, hett, jag satt och torkade den rinnande svetten med min turkosa ansiktes handuk, inget att göra, bara låta det gå och veta att fläkten skall på när jag kommer hem och av med de kläder som inte behövs, men ändå bevara anständigheten. Efter hemkomsten från stan har jag inte gjort många knyck, suttit vid balkongen, vid fläkten, löst korsord och läst – underbart.

I morgon skall jag vara kattvakt, och eftersom Pixie är lite ”vildare” än mina två önskade min väninna Marie att jag inte har balkongdörren öppen på vid gavel som jag haft, så jag hoppas innerligt för katternas skull att det blir lite svalare, men tror nog att jag stänger ute Pixie från sovrummet en stund och har balkongdörren öppen så mina tjejer och jag, kan gå ut en stund.

Men jag hoppas på svalare väder om det är ok!

Inga kommentarer: