söndag 12 juli 2009

Jag har varit på min första middags bjudning

I går var jag hemma hos en arbetskamrat I Anneberg och åt middag, jag var dit bjuden med två andra arbetskamrater, Lisa och Jennie. Vi tog tåget ut och jag måste säga att jag är mycket stolt över att jag åkte. Jag brukar alltid hoppa av i sista stund, antingen av feghet eller någon annan anledning.



Eva skämde bort oss, massor av snacks och god mat i överflöd, till och med köpt speciell dricka till mig efter som jag inte dricker alkohol. Vi kunde sitta ute, det regnade till och från med tack vare en balkong över Evas veranda fick vi lite tak.


Det pratades mycket relationer, killar, och fick höra om deras äventyr, insåg att det var länge sedan som jag var i en relation och undrar om jag någonsin kommer att befinna mig i en igen. Hur kände jag inför det? Ja, det vet jag faktiskt inte. Känner ingen längan efter en relation som det är nu  eftersom jag är fokuserad på att ”rota” mig ”grunda” mig, vill vara starkare i mig själv innan jag träffar någon annan.


I relationer har jag blivit väldigt slängig och glömde bort mig själv och mina egna behov, jag gick helt upp i den personen jag var med, skäms lite över det när jag tänker tillbaka, men man måste gå igenom saker för att lära sig vad som känns rött och fel inför sig själv, veta vad jag kan tolerera och vad som är oacceptabelt, gränser, gränser som jag måste lära mig att sätt privat, socialt och på jobbet!


Det jag önskar ut av livet är raka rör, det har jag själv inte kört med sedan tonåren, det känns oerhört viktigt för mig nu, så pass att jag får akta mig själv så jag inte drar det till extrema längder. Jag vill göra mitt liv lättare och mindre komplicerat.


Börjar jobba i morgon, lite fundersamt över mina arbetstider med tanke på att jag slutar 14.55, men jag tror jag stannar längre under denna vecka eftersom det bara är jag och Jennie. Vill inte lämna Jennie ensam under eftermiddagen, speciellt inte om det är mycket att göra, det känns inte rätt.


Eftersom jag kom hem strax innan 03.00 i morse känner jag mig ganska trött, sov dock till 13.00, det var ett tag sedan det hände, det var mycket intressant att gå från central stationen till Brunnsparken, män som erbjöd svart taxi, förslag om både det ena och det andra, fulla och påverkade människor. På spårvagnen satt en kille och spotta på golvet, en tjej satt och tugga med munnen öppen och tittade runt, det såg ut som hennes ögon rullade inne i huvudet. 


Nu börjar vardagen igen, men jag har en semester vecka kvar som jag hoppas få ta senare i augusti.


Inga kommentarer: