torsdag 2 juli 2009

Budgetådgivning del 2


Vet ni om att månen är gul, det brukar betyda åska i mitt andra hemland Australien!? Jag har månen precis framför mig utanför mitt stora vardagsrumsfönster. Det är fortfarande oerhört varmt här inne, men fick en glad överraskning av ett mycket svalare sovrum, jag skall snart gå och lägga mig, men måste erkänna att jag vänt på mitt ”dygn”, eftersom jag hade så oerhört svårt att somna i går natt tänkte jag låta mig själv vara vaken tills….

Men det där tills…tycks ta en evighet, så jag skall snart krypa ner och fortsätta läsa om min Harry Potter Half-Blood Prince – givetvis läser jag den på engelska snobb som jag är!

Har varit hos budgetrådgivaren i dag tillsammans med min mamma, detta är bland det svåraste som jag har gjort, jag var så rädd, mitt hjärta bankade som bara den och jag undrade hur et skulle gå, hur skulle mamma reagera? Det var varmt inne på hennes rum, och vi satt tillsammans runt ett bord. Jag kände som om jag kunde skulle jag sjunka ner till undervåningen.

Till min oerhörda förvåning gick det mycket bättre än vad jag väntat mig och jag tror att det var ett bra beslut att ta med mamma så hon fick höra vad budgetrådgivaren sa och vad han ansågs kundes göras, vilket i sanningens namn inte är mycket, men ändå.

Jag kom hem med ett lättare hjärta, mycket för att vi kanske kommit på en plan som kan hjälpa mamma också, hjälpa det på så sätt att hon inte ”känner” av det, det var bland det viktigaste för mig.

Jag skall tillbaka till budgetrådgivaren den 22 juli klockan 09.00, då skall jag skriva på en fullmakt och se vad min budget kommer att ligga på, det bästa av allt är att hon kommer att finnas med mig en bit på resan.

Så nu har det värsta hänt, varit och jag kan börja ta steg upp, men med full vetskap och lärdom med mig och en intensiv önskan att ALDRIG ljuga mer, här ett dilemma, för jag vet inte om ”vita lögner” är ok, om man säger dem för att skydda andras känslor. Men jag får väga det när det kommer och jag behöver inte driva allt till absurdum som jag brukar göra.

Nu har månen vandrat bakom mitt grannhus tak, nu skall jag lägga mig och läsa och låta sömnen komma när den vill (annars tar jag nog en droppe theralen).

Inga kommentarer: