lördag 25 juli 2009

Magknip och Harry Potter

Jag sitter och tittar på den första Harry Potter filmen och bara njuter, får dock springa till toaletten med jämna mellanrum vilket har varat länge nu - magknipet - så länge så jag har satt in min pall i badrummet så jag kan skriva i min dagbok undertiden. Del i min plan att tänka på något annat i hop om att det skall gå över.


Jag vill må bra så det är irriterande att huvudvärk och magknip tycks varva varandra, men en dag skall även det gå över!


I går hjälpte min snälla väninna mig att åka till Ikea, jag har länge önskat ett större sängbord, de vanliga är så må, första varvet gav besvikelse eftersom det bordet jag önskade hade utgått, blev visad ett annat och kände i hela kroppen hur illa jag tyckte om det - men var nära på att säga ja, bara för att jag var så - uppgiven - det visade sig vara hunger, vi gick och åt mat och efter det ett toalett besök.


Redo för varv två, denna gången sa det ”pang” och där stod det!!! Avlastningsbordet jag sökt efter, och till ett bättre pris, det var rea!!!!


Vi skrattade gott åt hur vi var innan vi hade ätit, som trilskandes barn som inte kunde bestämma sig för vad de vill göra. Jag hittade även två ramar till ett bra pris - bättre än Åhléns, så jag kunde rama in min Australien karta. Den tavlan är nu upphängd på min vägg i sovrummet.


Jag fick hjälp av min väninna att bära upp bordet och sätta i hop det, kan villigt erkänna att hon gjorde de största jobbet och jag följde hennes instruktioner - jag hade inte gjort det själv, bordet hade säkerligen stått i sin kartong någon månad eller så. Jag svettades, jag kastade av mig alla mina kläder och det rann om mig, huvudet bankade och koncentrationen var inte där.


Jag är väldigt nöjd, nu känner jag att det verkligen är på tiden att jag målar om min byrå, vitt passar mycket bättre än den mörkbruna mahogny färg som byrån nu har, byta knoppar på den också, då blir det så vackert och mysigt inne i mitt sovrum, min tillflyktsort - nåja, det är hela min lägenhet.


Det är något fantastiskt med Harry Potter, böckerna och filmerna, jag har läst om böckerna säkerligen tre gånger var och jag tröttnar aldrig. Filmerna gör så att jag mår så bra - även fast magen kniper som den gjorde nu.


Så, här sitter jag med datorn i knät, Harry Potter på TV:n och ett otroligt magknip som jag försöker övervinna - härlig lördag!

Inga kommentarer: