fredag 10 juli 2009

Det var det

Helg, semestern snart över, och det tar oftast inte mer än ett par dagar tillbaka på jobbet för att det skall kännas som semestern inte varit. Men fredag i dag och jag skall banne mig njuta av de dagar som jag har kvar.

I går var jag i Ugglarp, på vägen dit passerade jag Kungsbacka och hade förmånen att åka in i centrum, har aldrig varit i Kungsbacka centrum, det var mycket fint måste jag säga, mysigt, känsla av den lilla staden, vilket det givetvis är.

Sedan passerade vi Åsa, for förbi gatan där min arbetskompis bott, hon bodde där under ett år och jag kom aldrig på besök, hm.

Sedan var det Ugglarp, solen sken, det blåste lite men det var inte kallt. Träffade min väninna och hennes barn + katt, det är härligt för dem att ha förmånen att vara i Ugglarp, att få byta lägenheten på tredje våningen till ett litet hus där barnen kan komma in och ut hur de vill, men samtidigt vara säkra nog.

Stannade ett par timmar och kom hem efter sju på kvällen, då var jag ganska trött och öronen ringde, så som det brukar göra när man går från konstant ljud till tystnad - det gjorde nästan ont.

I dag har det regnat till och från, jag har haft och har fortfarande lite huvudvärk, och i morgon skall jag på middag - skall komma i håg att slå in presenten i kväll. Töserna har legat och sovit gott, och det har liksom varit ett stilla lunk här idag - alldeles, alldeles underbart!

Inga kommentarer: