onsdag 20 januari 2010

Super trött

Jag vaknade med en huvudvärk, så två Alvedon och en timme till i sängen, när det var dags att gå upp var jag tungt trött, och dagen fortsatte i trötthetens tecken.

Jag tappade nästan allt, snubblade över det mesta, spillde, svettades, inget tålamod, lätt irriterad, ingen ordentlig lunch med och inga pengar.

På vår Arbetsplats möte i fråga satte jag en hel del, hoppade in i bland - annars är det svårt att få ordet, det var oerhört varmt i styrelserummet där vi satt, och de hade skalat en citrusfrukt där inne, jag får massiva huvudvärkar av det, så det var verkligen inte min dag.

Men jag har fått en hel del skratt, och faktum är tror jag vill alla var ganska tröttna och slitna och det kanske inte är så konstig med tanke på hur de sista två veckorna har varit.

Jag fick en tillsägelse av chefen, men eftersom jag var som jag var, gick den för en gång skull rakt över mitt huvud, jag ansträngde mig för att hålla tyst där efter, det var svårt, men jag lyckades. Jag orkade inte bry mig om det - hon kom in och bad om ursäkt för att hon sagt till mig på det sett hon gjorde inför alla - men inte ens det brydde jag mig om, det betyder att jag var mycket trött.

På hemresan satte jag på mig hörlurarna och drog faktiskt upp min huva, skärmade av mig, det var oerhört skönt. Jag behövde en stund, ett ögonblick.

Jag har dock förvånat mig själv, jag har lagat till kyckling i ugn med rotfrukter och våffla till efterrätt, och nu har jag även duschat, och jag har lunch tills i morgon, riktigt lagad lunch.

Men denna dag har varit tuff, så vansinnigt trött, var sak var jobbig och av någon anledning värker mina ben och fötter.

Jag hoppas på en bra dag i morgon med ett lite klarare huvud!

Inga kommentarer: