söndag 17 januari 2010

Fiskkakor och söndagar

Jag hade ingen lust att laga middag, speciellt inte fiskkakor med alla moment som det krävde för att färdigställa dem. Men tillslut gjorde jag det i alla fall och överraskade mig själv. De blev goda, liten dopp sås med Sweet Chili sås. Nu har jag även duschat så jag har förberett för morgondagen.

Helgerna passerar förbi så snabbt, jag har pysslat mycket denna helg, broderat, målat, och börjat göra min egen kalender,det var den enda kalendern som jag hittade som passade det format som jag önskat.
I morgon skall jag göra en vårdplan tillsammans med min terapeut, jag vet ungefär vad jag behöver arbeta med, vad jag behöver hjälp med. Har även lärt mig denna vecka som varit att ingen egentligen vet vad som är rätt eller fel utan man får pröva sig fram, det är något som jag känner mig obekväm med, jag vill gärna veta gränserna, så jag vet hur jag kan böja dem om ni förstår vad jag menar?!

Har nu arbetat på heltid i 8 dagar, det kändes, jag hade vissa dagar som var lättare än andra, men även det är normalt, måndag och fredag var utmanande, måndagen för det mötet vi administratörer hade och fredag för att veckan nästan är slut och det känns i orken.

När jag kom hem gjorda jag inte mycket för jag var så trött, åt middag och gick nästan och la mig på en gång - men det är inget liv, jag vet att jag behöver spara energi under veckan, jobbet tar mer från mig, inte arbetsuppgifterna utan det sociala som jag tycks missförstå hela tiden, det är i alla fall så det känns.

Men jag tror att jag behöver släppa taget, slappna av, för varför bekymrar jag mig så mycket över hur jag skall vara mot/med andra?! Vad för sociala regler som gäller, alltid övertygad att det är jag som gör fel hela tiden - men grund regeln är nog att vara snäll, vänlig. Det skall jag prova, men mest att släppa taget om alla regler som jag tror existerar, men som faktiskt bara finns i mitt huvud, det är mycket som finns i mitt huvud.

I förra veckan fick jag en underbar gåva, jag, utan att veta det, hjälpte en annan, och det betydde mycket för mig, att få visa ett möjligt alternativ. Hon gav mig energi som jag så behövde, när samtalet var färdigt var jag tvungen att gå ut i korridoren och hoppa runt lite.

Det finns guld korn bara ögonen är öppna.

Det skall bli ok, släpp taget, du har gjort det förr, gör det igen!


Inga kommentarer: