tisdag 26 januari 2010

Säng kamrater















Jag har två underbara sängkamrater, jag vet att jag har nämnt det tidigare, men i går kväll när jag gick och la mig blev jag så rörd över att jag fick hålla i Azaleas tass en lång stund.

Har lagt på en handduk på hennes "element säng" eftersom hon just nu fångar upp massor av statisk elektricitet. Jag finner henne liggande i denna säng med tassar stickandes ut över kanten.

Olivia ligger vid fotänden, min bäddmaddras går upp lite vid fötterna eftersom den är några centimeter längre än sängen, det blir en utmärk kudde för Olivia.
Idag åkte jag till Kungälvs Sjukhus för att lära de förtroendevalda där hur man använder vårt datasystem, "Komet", jag var lite brydd inför detta eftersom jag inte är en pedagog och inte en fena på att prata inför grupp. Jag kom dit med andan i halsen och svetten rinnande och jag fick för mig att min andedräkt stank som sopor och att mitt hår luktade surt.

Jag kan egentligen inte säga hur det gick för det kommer jag inte i håg, det är inte riktigt sant, för jag vet att rösten skar sig, ord snubblade och jag hade lite svårt att göra mig förstådd, jag ingav i alla fall ingen respekt den saken är säker - men det gör inget, nu är den biten bakom mig.

Har i dag ont i halsen, nyser och hostar och jag vaccinerade mig i alla fall mot svininfluensan, detta hoppas jag kommer att passera förbi utan för stor påverkan. Det är lite skönt att vara lite förkyld påverkad för då bryr jag mig inte lika mycket om de små detaljerna. Mina "oros" nerver blir liksom avtrubbade - det är som att vara på en semester en stund.

Har ringt runt inom vården i dag, ville försäkra mig om att remissen för en Gastrik Bypass nått rätt ställe eftersom jag inget hört, fick lära mig en hel del faktiskt, Vårdslussen finns inte längre utan något som heter vårdgarantin och någonting mer, jag skall ringa dem i morgon och se om jag kan flytta min remiss till ett annat sjukhus med en annan väntetid. Skall i alla fall höra mig för. Det var en dag av reflektion över min vikt i dag. Så ett foto från julbordet där jag sitter och äter - ja, det var inte roligt.

Men skall även till Nordic Club för att se vad de erbjuder och vad det kostar, det ligger påvägen hem, ett alternativ.

Nu skall jag gå och lägga mig och börja läsa en ny bok - underbart!

Tack för en bra dag!

Inga kommentarer: