onsdag 27 januari 2010

Det här är en av de många bilder som jag har laddat ner till min iphone som bakgrundsbild, det finns många vackra bilder så jag alternerar lite.

Har funderat på hur jag skall minska ner på allt päls som mina godingar fäller, behöver nog en mopp med något sorts material som suger till sig pälsen/håret, skall titta på Claes Ohlsson efter det, jag får dammsuga, moppa torrt och sedan moppa vått, det borde hjälpa till. Till annat har jag en jätte bra svamp liknande sak som hjälper till att ta upp håret, det är tillfredsställande att ta bort det även om det inte hjälper länge.

Men det är ett val, inte sant, jag väljer att ha Olivia och Azalea eftersom de ger mig så otroligt mycket.

Reflekterat att jag är ensam (igen) samtidigt som jag inte vet hur jag skall ändra på den situationen, jag är rädd för vänskap, rädd för att misslyckas, få bekräftat att jag är en usel person. Men det bästa är nog om jag helt enkelt släpper taget och bara flyter med, inte tänka så mycket som jag gör, jag gör det mer komplicerat på det viset. Jag gör livet komplicerat.

Jag har min största utmaning på jobbet som jag förklarat tidigare, det där oskrivna lagarna gillar jag inte alltid och där av följer jag dem inte, det landar mig i onödiga situationer i bland. Under det senaste APT på jobbet så avbröt jag en hel del och blev till sist tillsagd av chefen, då först fattade jag vad jag gjorde, men samtidigt är det en teknik många av oss utnyttjar eftersom vi lärt oss att vi inte får prata till punkt då vår chef har för vana att avbryta, ger oss en känsla av att prata snabbt för att hinna avsluta utan avbrott och det händer även att vi avbryter om det känns viktigt att säga något.

Det finns många som inte tycks lyssna till den som pratar färdigt, jag har försökt hålla mig, lära mig att lyssna till slutet eftersom jag själv blir ledsen när jag avbryts eller inte får prata till punkt innan den jag pratar med hoppar in och drar sina egna slutsatser. Det är inte ofta de har rätt, att de gissat rätt på vad jag försökt att säga.

För mig är det viktigt att respektera varandra, ge tid och inte alltid rusa fram, leva på ytan och springa förbi i rasande fart. Jag vill låta livet ta den tid den behöver, ge andra chansen att bli sedda och hörda, mycket för att det är vad jag önskar.

Men just nu försöker jag fokusera på de små saker som finns runt omkring mig, damm, hår och vad jag skall äta till middag, jag kan inte lösa alla de sociala gåtor jag står inför på en gång utan bäst att ta dem som de kommer och att bara vara helt enkelt.

Inga kommentarer: