torsdag 31 december 2009

Sista timmarna

Jag har mina planer, för 2010, men än är det 2009 - fyra timmar kvar, här har det redan sprakat av fyrverkerier, GP har haft sitt årliga fyrverkeri, jag antar i alla fall att det var det jag hörde vid fem tiden, de brukar sätta i gång då. Men som vanligt smäller det mest hela dagen, mötte en granne som varit och köpt raketer.

Själv är jag lite "nervig" runt raketer och smällare, antar att jag inte tycker om att jag inte har någon "koll" på raketerna, försäkra mig om att jag inte kommer till skada etc. Men om jag är inne har jag inget emot att titta ut genom fönstret.

Mina planer för 2010 är att leva, kanske en ganska självklar sak men för mig innebär det en del mer, jag har inte sått planer som inte går att gro utan jag förutsätter att jag skall nå de mål jag satt. Jag är ensam, med mina katter, ingen yra, inget festande.

När jag var på väg tillbaka hem efter att varit in i stan för att hämta min medicin, såg jag en konstant trafik runt systembolaget, människor som bar på systemkassar, undrar varför sprit behövs för att fira in ett nytt år? Undra varför det nästan förutsetts att man vaknar upp den 1 januari 2010 med en baksmälla, kanal 9 har till och med marknadsfört sin programtablå som bra baksmälla program.

Inget helgon är jag, men eftersom jag själv inte haft smak för vin eller öl eller sprit har jag lite svårt att förstå att man kan dricka för att man tycker det är gott, men med vin är det kanske så och sprit och öl också kanske, vad vet jag - jag skall som sagt inte döma.

Jag tar mig varsamt in i 2010 och önskar de som läser om någon - ett Riktigt Gott Nytt År och jag hoppas 2010 bjuder på lite under och överraskningar som är positiva!


Inga kommentarer: