måndag 28 december 2009

Jaha

Det är inte lätt, när det krävs en handling för att förändra ett självdestruktivt beteende, när det krävs agerande som känns obehagliga och kan till och med få mig illa mående och ge mig ordentlig huvudvärk - "att bara ta mig igenom det" är inte min starka sida, men nu har jag sett till att jag har andra värktabletter hemma i fall, i fall om jag verkligen behöver dess hjälp, jag hoppas det skall hjälpa mig slappna av.

Jag är ledig fram tills den 6:e januari, jag tänkte använda denna tid till att lägga en stabilare grund. Jag vet att jag INTE är en morgon människa och att komma upp i tid var morgon kommer att bli en utmaning, men en jag skall klara. Jag vill hjälpa mig stå så stabilt jag kan och värktabletterna, Treon hjälper mig inte, den skälper mig.

Jag har använt mig av denna ovana i flera år, så jag skall kanske inte förvänta mig mirakel och tillfriskna på minuten som jag har förväntat mig givetvis, allt skall ske på en gång annars går det aldrig att ändra. Men så är det inte, enträgen vinner - heter det så?

I dag har inte varit en speciellt bra dag, men inte helt värdelös heller, bara lite blä, lite blähä, men sådana dagar kommer då och då, så är det!



Inga kommentarer: