torsdag 17 december 2009

Ändringar

Det är svårt att förändra delar av sig själv som man haft nytta av, eller i alla fall haft användning av under åren, de har haft en funktion.

Så slog det mig, hos min terapeut, att jag slutat ljuga, jag hittar inte på historier längre, jag är bara. Har blivit överens med mig själv att jag inte har något att skämmas över.

Då menar jag mest att jag inget gör på helgerna, att jag är mest ensam, nu hittar jag inte på aktiviteter, när någon frågar säger jag som det är, och känner att det är ok. Den förändringen har arbetats fram undermedvetet.

Klart jag tog ett aktivt beslut och arbetade med att stanna i sanningen, men sedan, obemärkt blev det en aktiv del av mig, det vill säga ett aktivt val att stanna i sanningen. Att stanna i sanningen har blivit en "norm".

När det gäller maten och dessa ovanor tar det mot mer, det är oftast gott, det är svårt att avstå, men det är ett val, ett val till, välja levnads sätt, jag måste se vad jag sätter i mig, ta hand om mig, men det är svårt. Nu har jag fått en remiss till en dietist i februari, för att se över mina matvanor. Klart jag vet vad jag gör fel, men det är svårt för mig att få tanke till handling. Men klarar jag att stanna i sanningen, vilket var en svår ovana, en ovana som ställde till det, borde jag även klara detta.

I går gick jag till Distriktssjuksköterskan och fick reda på att det var så att jag har högt blodtryck, så pass att det blir en medicin till det. Jag hoppas detta är ett led i rätt riktning, mot en Gastric Bypass. Jag har skrivit ett brev, ett brev som jag önskar skicka med när en remiss skickas, vi får se.

Treo min bästa vän - fortfarande, en ovana som jag verkligen måste ändra, men det är så svårt, det är så svårt eftersom Treo är min konstanta vän, den som alltid är där. Ja, jag vet att det låter dumt men så är det. Sedan i söndags har min mage stängt av, det vill säga att allt går rakt igenom och låt oss säga att det inte är roligt att springa på toaletten hela tiden, och att jag inte klarar vara i från en toalett. Jag måste sluta äta Treo.

Cola light, också en ovana enligt många, för mig är det gott, vi får se.

Jag är glad att det är kallt, att det är lite lite snö ute, jag är glad att jag är klarare.

Hur har du det?

Inga kommentarer: