söndag 29 november 2009

Sakta mak

Jag är dålig på att städa och länge har jag nu sökt efter en äldre bok som jag tittade genom en gång på en loppmarknad, men som jag inte köpte och nu ångrar. Den hade hushållstips, äldre sådana, jag tror boken var från 40-talet, men jag gillade enkelheten och strukturen de föreslog. Den var riktad till husmodern, den som fanns hemma med barnen och tog hand om hemmet - för det är en heltidssyssla, om man har barn eller helt enkelt är bekväm som jag.

Eftersom det är första advent idag tänkte jag att jag kanske skall anstränga mig lite, så jag har satt upp lite julbelysning och adventsljusstake som jag fått av min mamma. Är nöjd med resultatet och mer än så blir det inte.

I dag har katt töserna fått vara ute på balkongen en stund och det var nog ett tag sedan eftersom Azalea blev som frälst, nu har jag tvingat in henne vilket hon tycks vara lite missnöjd med, snart skall hon få gå ut igen, jag vågar inte lämna henne ensam där ute eftersom hon är en klätter apa.

Inombords mår jag bra, själsligt, fysiskt är det bättre men inte riktigt återställt, men det får som sagt ta sin tid.

Känner mig lite underlig, men efter en vecka inomhus anar jag att vi alla skulle känna oss lite underliga, försöker tänka fram vad jag vill äta i dag, men inget tycks frästa mig.

Men allt kommer att bli bra!

Inga kommentarer: