söndag 15 november 2009

Kvälls vandring

I helgen har jag varit på två födelsedags kalas, en fyllde 90 år den andra 4 år, det kan man kalla olika perspektiv på livet de levt.

Har träffat delar av min "större" familj, mostrar, morbröder och kusiner och kusinbarn med partners, det blev över 30 st. Vissa kusiner har jag inte träffat på över tio år om inte längre, andra träffar jag oftare, fick krama bebisar och god mat. Det blev många intryck och jag var ganska trött när jag väl kom hem.

Följde med och lämnade av min systerdotter på Tjörn, tycker om att åka bil så det var härligt med en utflykt till ett ställe där jag tidigare inte varit. Resten av kvällen vilade jag.

I dag firade jag en fyraåring, en fyraåring som hade bråttom att komma till världen, tidigt född med ett antal veckor om inte över två månader. Det är underbart att se hur stor hon blivit och långt hon kommit i sin utveckling, hon är så stor nu, full av liv och glädje det är underbart att se. Fick se dockteater och titta på massor av fina kort.

Så från helger av inaktivitet till en fullbokad helg är ganska anmärkningsvärt. Jag har mått ganska illa i veckan och trodde inte att jag skulle klara att hänga med på alla dessa aktiviteter i helgen, men det gick bra. Det är som jag har en förkylning som inte riktigt vill bryta ut bara hänger där och retar mig med extrem trötthet, tungt huvud, täppt näsa och andra härligheter.

Men jag hoppas kunna dra igång mig själv denna vecka och satsar på vaccination den 30 november. Tänkte inte vaccinera mig först, men med tanke på att jag drar på mig det mesta och det ofta sätter sig i luftvägarna är det kanske lika bra.

Gick en bit på vägen hem i dag, det var skönt att röra på mig, behöver dock skärp i mina nya byxor, inte för att jag har gått ner i vikt inte, men för att de är lite stora från början. Det var skönt att röra på benen, det var skönt att andas in luften och bara vara, jag och jag tillsammans.

Tog en kvälls bild på vägen, fast knappt man ser vad det är!

Inga kommentarer: