måndag 12 oktober 2009

Plan

Fick reda på, när jag kom hem, att huset har problem med att få igång värmen, det känns skönt att det inte bara är jag som inbillar mig att det är kallt, det är så kallt att min nästipp är en isbit. Men nu bubblar elementen igen så kanske, kanske, men det stod på lappen att de ännu inte kommit på en lösning, jag undrar om detta innebär en rabatt på hyran om det pågår hela denna veckan, då har det pågått i två veckor.

Det känns ganska bra att jag fryser eftersom det inte händer ofta, det är lättare att klä på sig och bli varm än tvärt om, att kyla ner mig är lite så så i bland. Det som är lite obehagligt är när jag kommer ut från en varm dusch, då gäller det att hoppa runt lite för att få igång mitt inre element.

Har lagt upp en konkret plan för att hjälpa mig att lösa min höjda ångest nivå, och skall börja sov träna mig själv igen. Det underlättar och hjälper mig när jag får ordna själv att inte sitta och vänta på vad andra har gjort, speciellt när det gäller mig - logiken säger då att det är JAG som skall ha hand om saker som rör mig, så långt det går.

Denna veckan skall vara komma fram till en lösning eller i alla fall få svar på frågor vecka. Har redan skickat en fråga till Familjejuristen och försökt nå Anders på SEB, det är det första steget jag kan ta och det känns faktiskt bra.

Försöker undvika stora ord som ”jättebra”, ”fantastiskt” etc så att när jag väl använder dem att det verkligen menas. Känns som jag lätt använder överdriva ord, inte för att det gör något men ändå...

Inga kommentarer: