söndag 18 oktober 2009

Jag vill

När man inte lever sitt egna liv är man vilsen, det har jag kommit fram till, varför gick jag vilse? Av rädsla skulle jag tro, det är i alla fall slutsatsen jag dragit efter år av tänkande.

Jag hade ingen rätt att leva eftersom allt jag lyckades med var att ställa till det för mina nära och kära. Jag har stött bort dem, mycket för att jag inte litar på dem, samtidigt som jag vill bestämma själv, fast det är svårt att bestämma själv när jag inte äger rätten till mitt liv. Det är så jag känner det, inte så som det är.

Jag har ställt till så mycket problem att jag inte är säker på om jag har rätten att ordna mitt liv, som jag nu trotts allt VILL göra. Jag vill ge mig själv ett liv, ett liv som jag bestämmer över.

Jag har inbillat mig att jag har konstnärliga talanger, men jag är för otålig och faller lätt för smicker, då spårar allt ur. Jag tror jag kan skriva, jag tror att jag kan måla, jag tror att jag har konstnärliga talanger, men kanske är det så att jag önskar mig dessa ådror, dessa talanger - fast jag inte har dem, att jag saknar det. Det som behövs, utan de, utan talang eller läggning för det konstnärliga, det är något jag är rädd för, att jag inte är något alls, att jag inte har något eget.

Här är det som gör att det är viktigt för mig att ta hand om min ekonomi själv, att styra mitt liv själv, att förlita mig på mig själv och lita på det jag tycker och tänker.

Allt andra säger och tycker är den ultimata sanningen så har jag sett det, fast nu börjar det skifta, när jag upptäckt att det de säger inte alltid stämmer - då öppnar det upp möjligheten för att det jag tycker och säger inte är helt fel.

Jag vill ha ett liv, det är mitt mål, jag vill vara i spetsen för mitt liv, bestämma själv.

Jag vill bestämma själv.

När jag lever mitt egna liv spelar det ingen roll om andra tycker om mina tavlor eller inte, när jag lever mitt liv skapar jag för mig och ingen annan, när jag lever mitt liv litar jag på mina egna känslor.

Jag har konstnärliga ambitioner och har hittat en ny idol, någon jag beundrar ofantligt och det skulle vara underbart att äga en av hennes tavlor, Gunnel Wåhlstrand, helt fantastisk.

JAG VILL - Det du!

Inga kommentarer: