måndag 26 oktober 2009

Moll, Dur regn och solsken

Jag tröttnade på mig själv, det vill säga, jag tröttnade på att jag för det mesta var nedstämd när jag skrev och beslöt mig för att inte skriva då, utan vänta på mina soligare dagar - för att komma till insikt över att så här är jag just nu, och detta fyller ett behov inom mig just nu.

Det har lugnat ner sig lite, jag tog som sagt tillbaka lite av kontrollen för förra veckan och har av det fått en liten trygghet som tycks sprida sig för var gång jag litar på mig själv och min förmåga.

Jag har varit idiotiskt avundsjuk i mitten av förra veckan, detta brukar vara start skott för att jag förstör vänskap som är viktigt för mig, jag blev rädd att jag skulle göra så i detta fall och gick och berätta hur det stod till för de jag var avundsjuka på - mitt resonemang gick att om jag sagt det kanske känslan försvinner. Det gjorde den, den började avta på onsdags eftermiddagen och fylldes av en känsla av dumhet! Men bättre det än att jag förstör något som betyder så mycket för mig!

Sedan var resten av den veckan en väntan till helgen, jag var så trött, helt utmattad dels för mötena jag hade tillsammans med mamma på måndagen, och dels med att hålla i mig själv för att förhindra att jag gjorde något i stunden som jag skulle ångra.

Helgen spenderades mest sovande, jag var så ut tankad och hjärnan hade arbetat så hårt, men jag var stolt, för jag hade INTE förstört en betydande vänskap - Hallelulija!

I berättade jag om denna avundsjuka under terapin, och vi kom fram till att det var en bragd, att erkänna känslan, acceptera den och gå vidare. Det är en ny handling, ett nytt sätt och tänka som jag tidigare inte använt.

Funderade också på hur jag skulle lösa att ag behövde klippa mig och färga håret, det kostar 1100 kr, och samtidigt gå på silversmideskurs för 1500 kr, fick det inte att gå ihop, plus att mamma skall ha pengar. Men, jag släppte kursen och bestämde mig för att jag får spara i hop pengar och gå till våren!

Stunden hos min underbara frisör Camilla på Hårmästarn är guld värd, hon är underbar och betyder mycket för mig. Hon färgade mitt hår till den underbart vackra färgen och klippte topparna. Sedan sa hon till mig - vi kan byta tjänster Marie, du målar tavlor, om jag tycker om någon av dem kan jag ta den som betalning, plus att du kan få måla två tavlor till salongens toalett som en betalning.

Underbar människa, jag betalade för färgen, och skall tänka på vad för tavlor som skulle passa på den toaletten. Har en ide som börjat knoppas i mitt huvud - först skall jag göra färdigt mitt Klimt inspirerade träd, se om min ide för den fungerar som jag tänkt!

Så, jag har dragit följande slutsats, just nu, i denna dag mår jag faktiskt bra, hade en ordentlig huvudvärk men den är nu borta, har något i mitt högeröga som irriterar, men jag har det bra, jag har skitdåligt med pengar, men jag mår bra idag, speciellt när jag givit mina älskade katter lite Sheba tonfisk - och gjort dem glada, hoppas jag.

Hur än morgon dagen blir, har i dag varit bra!

Jag blir utförsäkrad från Försäkringskassan 2010-01-01, men jag har bestämt mig för att inte bli flyttad till Arbetsförmedlingen för att söka ett jobb där jag kan arbeta 100 %, för jag har redan ett jobb, en fast tjänst och den tänker jag behålla - även om det finnas andra som inte tror att jag klarar 100 % och borde ta chansen att söka mig efter något annat - så kom jag på att det spelar ingen roll vad de än säger, för de kan inte ta min tjänst från mig. Och jag vill inte bli sjukpensionär, de anser jag mig för ung för, med stora möjligheter att komma tillbaka fullt till arbetsmarknaden.

Först la jag mig som ett offer - efter att jag tolkat det chefen sa som om hon vill bli av med mig, men under natten kom jag på att det är upp till mig, inte chefen, inte Försäkringskassan, inte läkaren - utan det är upp till MIG!! Fantastiskt - och de vill bli av med mig får de prova ett annat sätt.

Jag är en intelligent och företagsam person, som just börjat inse att jag bestämmer över MITT LIV kors i taket!!

Så, ok, vissa gånger kommer denna blogg att gå väldigt mycket i moll, men lite dur kommer dock in, massor med regn, men det gör att man uppskattar solskenet mer när det kommer!

JAG BESTÄMMER över MITT LIV!!!!!!

Inga kommentarer: