söndag 14 juni 2009


I dag har jag varit ute i naturen i flera timmar, det är underbart och jag glömmer alltid bort hur underbart jag tycker det är, så jag undrar ofta varför jag inte gör det oftare när jag väl gör det.

Har även ätit solvarma jordgubbar med grädde och massor av socker mmmmm nästan så det knakade i tänderna. Var ganska tagen när jag kom hem 17.30 efter en hel dag ute i den friska luften. Så härligt, jag har sett små kycklingar, underbart söta hönor och en stilig tupp, fick med mig hem lite ägg från dessa hönor, och en pion från trädgården – min favorit blomma. Den stå nu på en plats som jag hoppas Olivia och Azalea inte kan komma åt den, den är oerhört vacker.

Det har varit en underbar söndag, den har tagit på krafterna lite emotionellt, men den var härlig även fast det var ett par jobbiga timmar. När jag kom hem snackade jag lite med töserna, sedan bjöd jag dem på tonfisk, Azalea var upptagen med den medans jag och Olivia passade på att ha en stund för oss själva. Jag borstade Olivia med en ”gummi” handske som jag har, hon njuter och spinner och kromar sig – underbart att se. Sedan kom Azalea så jag borstade henne också.

Men det som var bäst var nog att den borst perioden som jag hade med Olivia gjorde så vi kom närmre varandra igen – vi hade lite vi tid. Jag fick gosa med henne sedan på ett sätt som jag inte fått på länge, underbara lila tjejen. Jag fick klia henne under hakan, klappa och gosa med henne, hon blev sittande på datorn nästan i 20 min och önskade min uppmärksamhet och den fick hon givetvis.

Sedan har de skuttat runt och lekt med varandra – söndags middagen fick bli två räkmackor med aioli, mycket gott – plus lite mer jordgubbar, så nu klarar jag mig utan jordgubbar ett tag – blir alltid illa mående efter grädden – vilket jag alltid tycks glömma!

Nu börjar min sista vecka innan semetern!

Inga kommentarer: