torsdag 11 juni 2009

Ekonomi del två, avsnitt ett


Mötet med budgetrådgivaren i tisdags var en prövning, jag trodde det skulle räcka med 30 min för att komma till Chapman Torg och sedan Kustgatan, men spårvagn nummer tre visade sig bli en gammal vagn, och allt som kunde gå fel, blev fel, men jag bestämde mig för att det var ingen ide att sitta i Spårvagnen och stressa upp mig, för det gjorde inte att jag kom fram snabbare.

Men jag var bara 10 min sen, tack och lov, jag var med rådgivaren i en och en halvtimme, det var hemskheter, smärre chocker och när jag lämnade socialkontoret var jag helt slut. När jag kom hem satte jag mig i soffan och satt nog där en timme. Budget rådgivaren ringde mig lite senare för att kolla att allt var OK, det tyckte jag var väldigt snällt.

Sedan tisdagen har det hon sa landat, jag har fått fundera lite, jag skall tillbaka till henne om två veckor och då skall min mamma med, jag tror att det är bäst för henne, för min mamma, bättre att få höra vissa saker från en fack person.

Jag tänker inte gå in på detaljerna, för, konstigt nog för en som vanligtvis är som en öppen bok, är vissa saker personliga, för personliga.

Hm, nu fick jag just för mig att jag hörde någon man som sa något, i min lägenhet, vad otäckt, men det finns bara jag och katterna här – nu har jag skrämt upp mig själv!

Bäst jag håller öronen på lyssning – men inte för mycket så jag inbillar mig att jag hör saker.

HHHJJJÄÄLP
ps/ Min vackra hissgardin som jag satte upp i måndags/ds

Inga kommentarer: