lördag 20 juni 2009

Bara flyta med

Veckan har varit tung, jag vet inte riktigt varför, men så har det känts. Vissa dagar sköljdes så mycket negativitet över mig att jag inte orkade mer, inte ett ord till, inte en till negativ berättelse – jag vill inte höra!

Min filosofi har blivit att det är inget att oroa sig över eller beklaga sig över, det vill säga vädret! Hur mycket man än spekulerar, beklagar eller hyllar så kommer vädret alltid göra som vädret vill, även om det sagts en sak på kvällen är det inte skrivet i sten, vädret ändrar sig, inte styrd av någon. Jag tittar ut genom fönstret på morgonen och tar det som det kommer.

Klart att det är roligt om solen skiner, men min semester påverkas inte av vädret, jag gör det jag önskar i alla fall, och är det något som behöver uppehålls väder, ja då väntar jag med det tills det fina vädret kommer. Vissa saker har jag lärt mig att släppa, oftast är det saker som jag själv inte rår över, ingenting som hjälps av att jag stressar upp mig, näpp, jag släpper bara taget och låter det gå ändå!

Jag har märkt nu på senare tid att detta har utvecklats inom mig, det är befriande, det har gjort livet så mycket lättare.

Så, på måndag börjar min semester, och på min första semester dag skall jag ta med Olivia till Veterinären för vaccination. Tror att jag tar Azalea med mig också som sällskap, Azalea har aldrig varit ensam.

Snart börjar semestern, den är tre veckor, eftersom jag spar den fjärde till senare i sommar, lite ledigt innan hösten!

Inga kommentarer: