lördag 14 mars 2009

Tankar


Olivia min kloka lilla vän, hon är som hon är, lite orolig, drar sig gärna undan lite om det kommer nya människor hon inte känner, ger det lite tid, ibland överraskar hon mig och är väldigt framåt när till exempel mannen från Familjebostäder kom för att hjälpa mig fixa eluttaget. Då var Olivia framme och hälsa, lät sig bli klappad och till och med la sig på mattan och rullade runt för honom. Det visade sig sedan att han har en Ragdoll själv – kanske Olivia kände det på sig, att han var en person att lita på.

Olivia och jag är kanske ganska lika där, lite oroliga, tar ett steg tillbaka tills situationen känns bättre, men försöker i alla fall vara med i livet på den nivån vi klarar. Jag och Olivia har känt varandra i snart tre år och fån att inte ha varit så bra på att ta hand om djur tidigare, har Olivia och nu Azaleas välmående blivit en prioritering. Att de har det bra, att ta ansvaret för deras omhändertagande på allvar – kanske alla dess kvällar med ”Houston Animal Police” har gjort nytta, vanvårda djur är inget jag kan göra.

Vanvårda mig själv tycks vara mycket enklare, det fick jag betala för idag, men åter igen blev jag påmind om att mina val får konsekvenser för mig själv och ibland även andra. Så länge det är jag som straffas kan jag hantera det – jag förtjänar det eftersom jag är en elak, manipulativ, fet, äcklig , otacksam individ, men jag kan inte tillåta att andra får lida för min skull.

Men nu tycker jag att det får vara bra, nu vill jag se om mig själv och mitt hem, alla de områden som jag snuddar vid och berör .

Så jag skall fortsätta att njuta av mina håriga, håriga tjejer, hålla deras underbara tassar i min hand, njuta av helgen – jag önskar dig en trevlig lördag, med eller utan katt!

Inga kommentarer: