måndag 16 mars 2009

så blev det kort


I dag har jag klippt av mig håret, det känns bra, från att ha så långt hår att jag fastnade med det under mina armhålor ibland, är det nu kort i nacken. Jag trodde att jag skulle ta det hårdare, jag trodde jag skulle gå ifrån frisören med sorg i mitt hjärta och tankar om varför jag alltid förstör för mig själv – men så blev det inte, det var i stället skönt, huvudet blev lättare och det svalkar så skönt i nacken, för en svettpropp som mig är det jätte skönt.

Jag upplever det som att något är på gång inom mig, jag måste erkänna att jag är super trött, vill sova mest hela tiden, men jag kan inte hålla tyst om hur stolt jag är att detta är min fjärde vecka på jobbet. Jag försöker inte göra så stor sak av det runt mina arbetskamrater – för dem är det en självklarhet, men inte för mig, jag brukar brista, jag bär inte längre. Men nu låstas jag som ingenting för mig själv, lura mig själv medvetet – du vet.

Det handlar inte om lathet, något händer och det ena leder till det andra och jag får problem att hantera livet, jag gör så gott jag kan, och det duger för mig, för denna gången har jag kommit längre fram än förra gången – för mig är det skit bra!

Och så det här med att jag kommit fram till att jag får kalla mig själv estet, kan inte riktigt komma över hur skönt det känns.

Jag har träffat vuxen Marie lite mer under förra veckan och även idag, och jag gillar henne som sagt, jag känner mig trygg och go med henne. Jag har vilat inom henne under hemresan i dag, ingenting har oroat mig för de flesta av mina kort är på bordet, det värsta har hänt och jag lever fortfarande. Jag har möjligheten att göra annorlunda – det är skönt.

Så jag är nöjd med måndagen, dag 1 av min fjärde vecka som jag inte skulle göra så stor sak av, men jag är helt slut, så trött, men jag vill så hemskt gärna se ”Project Runway” så jag måste hålla mig vaken tills klockan 22.00. Men i morgon kan jag lägga mig klockan 22.00, det ser jag fram mot, att stanna uppe till 23.00 i kväll är också det mitt val – och det är ok med mig. Jag älskar att ta ansvar för mina val hur de än ser ut!

Så, jag är skönt skit trött, rödrosig och några grader febrig (men det går säkerligen över)har kortare hår och randiga p.o.p långkalsonger och små, små mikro avklippta hår som retar på ryggen – kan det bli bättre än så?

Dag ett – over and out!
Kort på Lisa och mig - Lisa har den underbara talangen att göra mig glad fast jag bestämt mig för att vara sur! Tack för det Lisa!

Inga kommentarer: