tisdag 24 mars 2009

Lugn

Här hemma ligger kattöserna och sover, Olivia i sängen med bädd madrassen som huvudkudde och Azalea i Farmors fåtölj, huvudet in kurrat under den yviga svansen, jag ser hennes kropps rörelser när hon andas, det ser så fridfullt ut. Jag hjälpte Azalea hitta sina favorit leksaker i dag, honbrukar putta dom under soffan, det är visst väldigt roligt att ligga och åla där och försöka komma under fast det inte är möjligt. Jag tar fram kvasten och fiskar ut fisken och bollen – sedan kör hon i gång igen, jag låter kvasten stå kvar vid soffan. Ett glatt bestyr.

Det har blivit mörkt ute, jag har insett att detta är sista veckan med vintertid på söndag har vi sommartid – spännande.

Sov- monster som jag är brukar jag alltid uppskatta den ”extra” timmen att sova när vi byter till vintertid, men jag brukar justera mig ganska snabbt till sommartiden, den där ”förlorade” timmen kommer ju åter.

Har det lugnt hemma, stökigt, men lugnt, jag ser fram emot att gå till jobbet i morgon, få komma ut i verkligheten. För att illustrera hur ”borta” man blir när man varit sjuk är följande:
Jag har gjort ett sk. Trivselval så jag hade besiktning av golven i fredags, allt blev godkänt och jag fick papper i måndags som jag skulle skriva på, vilket jag gjorde, jag skulle lämna tillbaka papprena innan den 24 april. Jag ringde till Familjebostäder för att säga till Anders att jag inte kunde lämna in papprena idag , ”för de skulle vara inne innan den 24 april” sa jag till kundtjänst ”och det är ju i dag” hon i kundtjänst sa lugnt ”ja, den 24 APRIL” – ”AAAHHHHH då ramlade fem öringen ner” det är ju en månad kvar till dess!
Så kan det bli när man tappar kollen på vardagen här hemm

Inga kommentarer: