torsdag 23 april 2009

Sentimental det är jag


Det finns massor av reklam jinglar som får mig att gråta, TV serier som har mig ”hulk” gråtande, som lämnar mina ögon igen svullna, min näsa röd och en huvudvärk bultande bakom pannbenet. I dag var det ”Hitta hem”, djur, jag grät när en terrier lämnades in för att dess husse var för sjuk att ta hand om honom längre, lilla Ture, sedan när polisen kom in med en gammal Irländsk setter som någon bara övergett , han var de tvungna att avliva eftersom han var för illa däran, usch, en liten kattunge fann ett hem efter att levt ute. Jag grät av sorg, glädje och över vissa människors oansvar.

Efter ”Hitta hem” brukar jag går och krama om mina älskade tjejer, de brukar oftast sova vid denna tiden och får sig ett abrupt uppvaknande av mitt ansikte så när deras eget.

Jag är lätt rörd, jag känner av, med och för, ibland blir det ett bra utlopp för känslor som jag kanske inte kan förklara för mig själv och tårarna som jag inte vet varför de kommer, i samband med en TV serie eller en reklam jingel så spelar det ingen roll, då kan jag låta tårarna rinna fritt.

Ett liv utan känslor skulle vara hemskt, även fast jag ibland längtar efter ett tillstånd av ingenting så skulle jag inte önska mig det för all framtid. Mina känslor är en sådan stor del av mig själv att vara utan dem skulle kännas som att vara utan en kropps del.

När jag blir irriterad, trött, då kan jag bli en människa som jag inte gillar, en människa som inte säger förlåt eller ursäkta mig, som bara bufflar på som de flesta andra i dagens verklighet. Men jag håller fast i mitt löfte till mig själv att hålla kvar vid artigheten, vänligheten i vardagen, jag själv vill gärna bli bemött med vänlighet, artighet än inget alls.

Att vara en människa är så många ting, ting som är en reflektion av den person vi är inuti, den speglar vår karaktär och integritet.

Jag vill gärna vara en bra person som jag är nöjd med, det är ett mantra som jag vill ha med mig ut i vardagen, det och att jag alltid har ett val, klart vissa dagar vill man bara klaga, men bättre att jag är konstruktiv, så mycket tid har passerat. Jag vill ge mig själv de bästa möjligheterna jag kan här i livet.

Jag blir oftast glad av Coca Cola jingeln – det är en glädjande truddelutt, den gör mig sprudlande glad!

Inga kommentarer: