tisdag 7 april 2009


Denna vecka tycks bli en av dessa veckor då allt går fel, jag tror att det är på grund av mitt irriterade humör, har väl säkert ägglossning eller något sådant, början av PMS, som exempel kan jag ge följande.

Vi skall ha ett knyt kalas på jobbet i morgon, vi tar alla med oss en rätt mat och har en härlig påsklunch, jag erbjöd mig att skaffa gravad lax – nu skall jag säga att jag inte ofta köper gravad eller rökt lax så jag är inte så pris medveten, det gick på lite över 200 kr, 200 kr som jag inte har råd med. Men i alla fall, jag gick igenom hela Intersport för att som vanligt gina över till Indiska och sedan till Fiskebröderna. När jag kom fram till dörren – var dörren stängd de höll på att installera en ny dörr.

Jag stånkade inombords, fy tvale, så det var bara att gå tillbaka, jag gick då på utsidan i stället, jag uppfattade det som om alla gick på mig, jag är en stor person och borde synas om man säger så. Det var nästan så att jag snavade på deras fötter när de tog ett steg mot mig. När jag kom till Fiskabröderna såg jag priset på laxen som sagt. Djup suck, jag tog det jag behövde och gick till Pressbyrån för att köpa min Cola Light, HUR LÅNG KÖ SOM HELST.

Här inser jag att jag hade ett val, jag kunde gå till Hemköp, men jag stod kvar, damen som var först tycktes prova varenda kort hon hade i plånboken men inget fungerade. Jag hade som sagt ett val, jag valde att stå kvar. Irritationen surrade som en irriterande mygga runt mina öron, jag försökte fokusera blicken på tidningarna, på rubrikerna, men inget hjälpte, när min tur kom betalade jag snabbt och nästan rusade ut från Nordstan ut i friska luften.

Har försökt mitt normala lugna ner mig trick, kanske lite paradoxalt, men köpte som sagt var min Cola Light, kokat mig en kopp te och slagit upp en Treo, mitt vanliga sätt att ”lugna mig” min ”snutte filt” men det tycks inte fungera i dag. Jag vet – mycket koffein, men det brukar faktiskt lugna mig.

Det känns konstigt, allt känns underligt, jag tror att alla tycker att jag är jobbig och klumpig, vad än jag säger är det mest blä som kommer fram. Men dagar som dessa kommer, men dagar som dessa går även över, det gäller bara att hoppa på surfingbrädan, försöka hålla balansen så gott det går – bära eller brista. För det går över, det går över.

Att veta att dagar som dessa kommer har hjälpt mig, tidigare tog jag det så hårt och så personligt när jag hade en sådan här dag – sådan här vecka. Liv eller död, jag hade misslyckats kolossalt om jag hamnade i en dag eller vecka som denna. Men där har jag gjort framsteg – det glädjer mig mitt i mitt irriterande humör.

Underligt nog fann jag mig funderande på saker jag önskade göra under min irriterade promenad tillbaka till jobbet efter fisk affären, en tavla – måla mina tre personligheter mina jag, hur jag skulle kunna brodera lite saker på min filt som jag håller på att virkar. Det var intressant, givande och jag har sparat idéerna i min hjärna, skall snickra på dem under påskhelgen.

Egentligen stängde inte Intersport dörren för att irritera mig, mina medmänniskor gick inte framför mig för att jag inte syntes eller för att de ville bråka med mig, utan det blev bara så av farten, lax är dyrt det borde jag ha tänkt på men det ordnar sig, kanske kan mina arbetskamrater hjälpa till lite med betalningen. Gjort är gjort ingen ide att grubbla mer på det, det var bra att jag fixade det i dag så slapp jag springa i sista minuten.

Så början av den här veckan blev lite purken, men det är ingen fara, det är ok, jag vet varför och DET GÅR ÖVER – THJIOOOOOOOO!

Inga kommentarer: