söndag 7 februari 2010

Söndags stunder

Vi tittade på måsarna i dag, vi blev lika förvånade Olivia och jag. Vi satt och funderade på detta med måsen länge och kom fram till att det faktiskt var en stor kråka, eftersom den var svart och grå sittande på "stuprännan" - heter det så?!

Det har varit en lugn dag, har strukit i ett par timmar, så pass mycket att jag nu har träningsvärk i armarna som saknar muskler - eller jag trodde det i alla fall. Har lagt på lager nummer två på min tavla och plockat undan lite för jag snubblade över allt som ligger runt på golvet, det ligger fortfarande en hel del kvar, men det finns utrymme att gå snubbelfritt längst en stig.

Hade en stund då jag lutade mig tillbaka i soffan och brydde mig om ingenting annat än mig själv, det var så skönt, fokuset var på mig och bara mig, ansvaret låg på mig och mina tjejer, allt jag behöver bry mig om är det i min värld.

Den känslan infann sig en stund, det var så skönt, så lättsamt, så fjäderlikt.

De som bor under mig har ett barn men det låter oftast som de har en hel hord av elefanter där nere, vet inte om denna lilla tjej strå eller sitter still någonsin, bang, bang, bang om och om igen, jag andas in, andas ut, lite får jag allt tåla, men jag är snart nära. Har bankat tillbaka en gång med effekt, då hade jag dock huvudvärk! Vill inte vara en tjurig granne!

Det har varit skönt att vara ledig, så skönt att vara ledig och bara göra saker man vill och lite saker som jag måste - för att ha kläder för veckan som kommer.

Denna vecka som kommer skall jag till budget och skuldrådgivaren, och sedan till Vårdcentralen. Annars är det lungt, skall försöka hålla mig lugn och sansad. För min skull!!

Inga kommentarer: