söndag 7 februari 2010

I går

I går var det tvättdag, det var skönt att få upp alla smutsiga kläder som låg strödda på sovrumsgolvet, det blev en hel del tvätt eftersom det var ett tag sedan jag tvättade sist, men det är så tillfredsställande att få rent och plocka undan de rena kläderna, och i dag skall det även strykas. Det öppnar upp fler alternativ och valmöjligheter när det gäller kläder, glömde dock att tvätta min favorit skjorta, men, men så händer det i bland.

Gjorde även en start på min tavla, den som jag målade vit så jag kunde börja om, jag klistrade på fint silkespapper i turkost, skall sedan måla på turkosfärg, har en aning om vad jag önskar ta fram, men det är en tanke som är hal som en ål, det känns som jag hela tiden endast får tag i svansen för att känna den slinka ut ur mitt grepp.

Men det är inget som gör mig något egentligen, det blir som det blir, hur än det blir, så är det.

Efter ett av besöken i tvättstugan var jag så varm att jag bestämde mig att släppa in lite frisk luft in i lägenheten, Azalea stod i startgroparna när hon såg vart hän det bar, jag förklarade att det var mycket snö på balkongen och det är kallt om tassarna, men det var inget som stoppade Azalea, fast jag har en känning av att hon blev lite förvånad av hur kallt det var. Hon hoppade till skyddet under bordet - men inte mycket bättre där, hon snurrar runt ett par gånger tar sedan sats och kommer in igen, efter en omgång av att blåsa liv i tassarna hoppade hon på fönsterbrädet över elementet och tittar förnöjt ut.

Hon är modig, kavat och underbar, inget tycks omöjligt för henne, hon provar ser hur det går och tar beslut därefter - underbara kattunge, ja, hon är över ett år, men lika aktiv som alltid.

Olivia har snurrat runt på sängen för att hitta ett passande läge att gosa ner sig i, hon tvättar också sina tassar, tittar på mig och burrar sedan ner sig bredvid mig och spinner gott, där sitter jag med en katt vid fönstret en katt vid benet och det känns alldeles, alldeles underbart.

Inga kommentarer: