lördag 30 maj 2009

Tvättid


Kvot för i kväll : ”A crisis event often explodes the illusions that anchor our lives.” Robert Veninga

I dag stal jag min grannes tvättid, jag brukar alltid ta tvättiden som är 13-16.00 på lördagar, gillar den tiden. Jag gick ner med mina påsar tvätt och upptäcker att jag bokat fel dag, fredag 13.00-16.00, attan. Jag flyttar mitt tvättlås till tiden klockan 16.00-19.00 – motvilligt. Jag lämnar mina tvättpåsar där nere och bestämmer mig för att ta itu med att ta ner skräpet från vinden, som jag lovat på de lappar jag satt på dem.

Svettigt men tillfredställande att ordna det sista, mitt vindsförråd är hur fint som helst, jag är så glad att jag äntligen tog mig an det. När jag var färdig med det var klockan 13.15, jag tror att man kan vänta 20 min och om den som har tvättiden inte kommit kan man ta över den. Jag började fylla en av tvättmaskinerna med öronen på spaning. Porten öppnades, hastigt rafsade jag ut kläderna igen, falsk alarm, jag bestämde mig för att det var ok.

Jag mötte grannen när jag var färdig, det visade sig inte vara någon fara, allt hon önskade var att använda torkrummet. Phew, vilken lättnad, vill inte vara elak granne som snor tvättider.

Nu är sängen bäddad med nytvättade sängkläder, Olivia och Azalea har fått jaga lakan som de älskar och jag känner mig nöjd med min dag, jag har haft det bra, svettat som bara den, men det är bra att kroppens AC fungerar, jag har båda mina fläktar nere och sommaren är välkommen. Balkongdörren har varit öppen hela dagen och kattjejerna har kunnat komma och gå som de önskat. Det gick upp för mig att jag bor helt underbart här, jag har det jag behöver och det bästa är att jag har en balkong i sovrummet som jag längtat efter, och bor högst upp så jag kan sova med den öppen under sommaren!!

Har tänkt lite, hade svårt att somna i går natt, hade samtal i huvudet som jag sannerligen inte kommer att ha i verkligheten, jag vände och slängde runt, hittade ingen ro, men måste somnat lite efter 02.00.

Tänk, första gången jag snott en tvättid och det gick bra även när jag träffade grannen jag stal tvättiden från!! Skönt att jag erkände – skönt att hon sa ok!



Inga kommentarer: