fredag 1 maj 2009

Härlig dag


Det har varit en varm dag, jag och värme går inte bra ihop, men för den sakens skull missunnar jag ingen solen, jag tror att min storlek spelar roll och en del av mina mediciner ökar värmen inombords, så jag försöker att se till att inte sitta direkt i solen eller utsätta mig för den för mycket. Nu kanske det låter som om jag låser in mig i ett mörkt rum när solen kommer, men nej då, jag håller mig i skuggan och dricker massor av vatten.

Har inte gjort några stor dåd i dag och det som är underbart är att jag inte tänkt mycket över huvudtaget, jag har bara varit, gjort vad som fallit mig in och haft det bra. Har en molande huvudvärk som inte tycks gå över, men inte ens den kunde dra mig ner i det svarta hålet. Jag har haft det bra, och för mig är det en liten seger.

Jag var inte med i något fösta maj tåg, jag beundrar de som engagerar sig, de som brinner och för traditionen vidare, jag är för bekväm, kanske vet jag inte riktigt vad jag står heller, när det gäller Svensk politik, klart jag har vissa ämnen som berör mer än andra, men inte nog för att få mig ur mitt fredags mys.

Har njutit i fulla drag av att ha balkongdörren öppen, tjejerna har varit ute och ”jagat” fåglar och fjärilar, mer tur i fantasin än i realitet, men de tycks ha haft det roligt i alla fall, Azalea gillar och sitta och spana, ha koll på allt även grannarna under. De har varit goda kamrater och hållit mig sällskap under dagen.

Det är härligt med dagar som dessa, när hjärnan inte arbetat med mer avancerade uppgifter än att lyssna och läsa och bara vara, klart jag tror mig ha kommit fram till en lösning också, temporär sådan, men vi får se vart hän det bär.

Jag tror att det är lättare att helhjärtat njuta av ledigheten när man vet att man har ett jobb att återgå till på måndag, jag tror inte att jag skulle njuta lika helhjärtat annars, jag är lyckligt lottad, jag hoppas att jag börjar vandra mer åt rätt håll än tidigare.

Nu skall jag gå och sova och hoppas på att min huvudvärk är snäll att vandra vidare under natten – någon som känner att de önskar den?!

God natt!

Inga kommentarer: