onsdag 27 maj 2009

Oroligt väder oroliga katter

I går natt blev jag väckt 03.35 av en tokig Azalea, hon sprang runt i lägenheten som en galning, som om svansen brann. Hon höll på hur länge som helst, tillslut stängde jag sovrumsdörren, vilket gjorde att hon desperat försökte klösa sig in, till slut lyckades hon "knuffa" upp dörren.

Åter igen var jag en mänsklig stuttsmatta, jag stängde dörren igen, men efter ihärdigt klösande på dörren öppnade jag den och stängde jag balkongdörren. Det tog ett tag innan hon lugnade sig klockan var då 05.35.

Jag var helt slagen när jag vakna och återigen var det ett under att jag lyckades komma till jobbet, var 15 min sen.

Hade ont i huvudet, jag la mig en stund när jag kom hem, men jag har den fortfarande, på vänstra sidan, ner över näsan och kinden.

Men jag tror att vädret påverkar mig likt det påverkade mina underbara katt kompisar, jag antar att vi alla bli påverkade av det föränderliga vädrets.

Spännande, jag hoppas på bättre väder inombords som utomhus.


God natt!

Inga kommentarer: