söndag 24 maj 2009

Loppis

Idag har jag medverkat i Majornas loppis, jag fick åkt för ca 200 kr, men det som var bäst var att jag blev av med saker som stått på viden och dammat i en evighet. Så i stället för att kasta sakerna tog jag med mig dem och fick vissa av dem sålda – hur bra som helst!

Vi var först på ”plan” så vi blev lite undrande om vi skulle bli de ända där, men efter ett tag dök det upp fler och trotts regnet så blev det gemytligt. Vi var där i tre timmar, vi blev blöta, vi frös och det värkte lite i benen för mig, så när vi packade hop det vi hade kvar och gav oss i väg så kände vi hur trötta vi var.

När jag kom hem värmde jag mat, satt mig i soffan och tog det lugnt. Kunde ha somnat men jag är glad att det inte hände, hoppas på en god natts sömn.

Så i helgen har jag verkligen fått saker gjorda, jag har städat vindsutrymmet så nu finns det inga saker som är där för att jag inte orkat ta beslut om jag skulle spara det, nu är det utrensat och i ordning gjort, mycket fint om jag säger det själv! Tog en runda i lägenheten också, blev av med koppar som jag haft stående, ljuslyktor, riskokare etc.

Har lite saker som jag skall sälja på Tradera, lite finare saker och en del kläder.

Det var roligt att vara ute bland människor på ett behagligt avstånd, det var inte trångt och alla var mysiga. Roligt att träffa sina ”områdes” grannar.

Orkade inte laga någon middag, tappade inspirationen längs vägen hem,

Men jag är väldigt nöjd med denna helg, även fast jag fick gå in och jobbat fyra timmar i fredags, men allt som allt fick jag en tre hellediga dagar.

Nu är det dags för en ny vecka!

Inga kommentarer: